Досвід урбаністичних досліджень із застосуванням мистецьких практик і залученням громад в Україні

Автор(и)

  • Олександра Халепа Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.13.2017.134237

Ключові слова:

урбаністичний простір, воркшоп, мистецькі практики, партисипативне мистецтво

Анотація

У контексті децентралізації та зростаючої ролі громадянського суспільства, мистецькі практи­ки виявляють творчий потенціал спільнот і створюють творче поле для діалогу в суспільстві. У статті роз­глянуто розгортання мистецьких практик у міських просторах США, основні парадигми-етапи феноме­ну публічного мистецтва та конкретні ініціативи на теренах сучасної України. Виявлено, що для розгор­тання мистецьких практик вельми придатними є простори занедбаних історичних промислових об’єктів. У цьому аспекті були проведені дослідження у Запоріжжі, Слов’янську та Полтаві. В результаті виявлено, що мистецькі практики є дієвим інструментом формування позитивного досвіду для діалогу в місті.

Біографія автора

Олександра Халепа, Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України

старший лаборант відділу естетики ІПСМ НАМ Ук­раїни, мисте­цтвознавець

Посилання

Zayec D. Poisk identichnosti v hudojestvennyh praktikah (na primere publichnogo iskusst­va) [Zayets D. Search of identity in the artistic practices (at the example of public art)] // Vestnik ONU im. I. I. Mechnikova [Herald of the I. I. Mechnikov Odessa National University]. 2009. S. 277–283.

Karpovets M. V. Miska identychnist yak vidkrytyi proekt liudskoho [Karpovets M. City iden­tity as an open project of the humane] // Humanitarnyi chasopys: Zb. nauk. pr. [Humanitarian periodical]. Kharkiv: KhAI, 2012. Vyp. 2. S. 20–28.

Kotlomanov A. Antifashistskie memorialy Zapadno Germanii 1980‐h godov: k problematike antimonumenta v sovremenno skulpture [Kotlomanov A. Anti-fashist memorials of the Western Germany of the 1980s: To the problem of the anti-monument in contemporary culture] // SPbGU [Saint-Petersburg State University]. Sankt-Peterburg, 2011. Ser. 15. Vyp. 3. S. 44–49.

Musiezdov A. Identichnost goroda: dinamika obraza Harkova v istorichesko retrospek­tive [Musiezdov A. Identity of a city: Kharkiv image dynamics in the historical retrospective]. Updated: 27.01.2012. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Mtpsa/2009_15/Musiezd.pdf (last accessed: 28.11.2017).

Sogomonov A. Sovremenny gorod: strategiia identichnosti [Sogomonov A. Contemporary city: Identity strategy]. Updated: 27.01.2012. URL: http://magazines.rass.ni/nz/2010/2/so2l.html (last accessed: 28.11.2017).

Telor B. ART TODAY. Aktualnoe iskusstvo 1970–2005 [Taylor B. Contemporary art: Art since 1970]. Moskva: SLOVO/Slovo, 2006. 256 s.

Yuryk Ya. M. Porivniannia zasobiv utverdzhennia identychnosti v totalitarnyi ta demokratychnyi period (na prykladi arkhitektury Lvova ta 40 kh pp. XX — na zlami XX–XXI st.) [Yuryk Ya. Comparison of the means of strengthening identity in totalitarian and democratic periods (at the example of Lviv architecture of the 1940s till the turn of the 21st century)]. Updated: 03.01.2013. URL: http://intkonf.org/yurik-yam-porivnyannya-zasobiv-utverdzhennya-identich­nosti-v-totalitarniy-ta-demokratichniy-period-na-prikladi-arhitekturi-lvova-ta-40-h-rr-xx-na-zla­mi-xx-XXi-st/. (last accessed: 28.11.2017).

Harding D. Public art — contentious term and contested practice. Updated: 29.11.2011. URL: http://www.davidharding.net/article07/article0701.php (last accessed: 28.11.2017).

Kwon M. For Hamburh: Public Art and Urban Identities. Updated: 10.12.2011. URL: www.art-omma.org/issue6/text/kwon.htm (last accessed: 28.11.2017).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-12

Як цитувати

Халепа, О. (2017). Досвід урбаністичних досліджень із застосуванням мистецьких практик і залученням громад в Україні. Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (13), 224–232. https://doi.org/10.31500/1992-5514.13.2017.134237

Номер

Розділ

СУЧАСНИЙ ПРАКТИКУМ МИСТЕЦТВ