DOI: https://doi.org/10.31500/1992-5514.13.2017.134660

Категорії часу та простору в сучасному українському мистецтві та мистецтвознавстві

Олена Аккаш

Анотація


Розглянуто розвиток сучасного українського візуального мистецтва із застосуванням мето­дології теоретичної естетики. Досліджено механізми функціонування категорій часу та простору в он­тологічній площині творчої діяльності. Обґрунтовано необхідність міждисциплінарного комплексного підходу до вивчен­ня сучасного вітчизняного мистецтва як складової розвитку суспільної свідомості у со­ціокультурному полі.

Ключові слова


українське сучасне мистецтво; естетичний досвід; онтологія часу та простору; культуротворчий процес

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Ankersmit F. Postmodernist·s’ka «pryvatyzatsiya» mynuloho [Ankersmith F. Postmodernist Privatization of the Past] // Ukrayina moderna [Modern Ukraine]. 2009. # 4 (15): Pam»yat’ yak pole zmahan’ [No. 4 (15): Mamory as a battlefield]. S. 246–272.

Bosenko A. V. Sluchaynaya svoboda iskusstva [Bosenko A. The Random Freedom of Art]. Kiev: Himdzhest, 2009. 584 s.

Dekomb V. Indyviduatsiya ta indyvidualizatsiya [Descombes V. Individuation and Individuali­ zation] // Filosofs’ka dumka [Philosophic thought]. 2006. # 1. S. 82–109.

D’yuyi Dzh. Svoboda i kul’tura. Problema svobody [Dewey J. Freedom and Culture. The Problem of Freedom] // Zarubizhna filosofiya XX stolittya: U 6 kn. [Foreign philosophy of the 20th century: In 6 volumes]. Kyyiv, 1993. Kn. 6. S. 38–45.

Kebuladze V. I. Fenomenolohiya dosvidu [Kebuladze V. The Phenomenology of Experience]. Kyyiv: Dukh i Litera, 2011. 280 s.

Musiyenko N. B. Mystetstvo Maydanu [Moussienko N. B. The Art of Maidan] / IPSM NAM Ukrayiny. Kyyiv: Mayster-prynt, 2015. 96 s.

Riker P. Estetychnyy dosvid [Ricœur P. The Aesthetic Experience] // Dukh i Litera [Spirit and Letter]. 2006. # 15–16. S. 30–46.

Sydorenko V. D. Vizual’ne mystetstvo vid avanhardnykh zrushen’ do novitnikh spryamuvan’: Rozvytok vizual’noho mystetstva Ukrayiny XX–XXI stolit’ [Visual art: From avant-garde changes up to the newest trends] / IPSM AMU. Kyyiv: VKh[studio], 2008. 188 s.

Teylor Ch. Etyka avtentychnosti [Taylor Ch. The Ethics of Authenticity]. Kyyiv, 2002. 128 s.

Bourdieu P. Genese historique d’une esthetique pure // Les cahiers du Musee national d’art moderne. Printemps. 1989. No 27. P. 5–12.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Анкерсміт Ф. Постмодерністська «приватизація» минулого // Україна модерна. 2009. No 4 (15): Пам’ять як поле змагань. C. 246–272.

Босенко  А. В. Случайная свобода искусства. Киев: Химджест, 2009. 584 с.

Декомб В. Індивідуація та індивідуалізація // Філософська думка. 2006. No 1. С. 82–109.

Дьюї Дж. Свобода і культура. Проблема свободи // Зарубіжна філософія ХХ століття: У 6 кн. Київ, 1993. Кн. 6. С. 38–45.

Кебуладзе  В. І. Феноменологія досвіду. Київ: Дух і Літера, 2011. 280 c.

Мусієнко  Н. Б. Мистецтво Майдану / ІПСМ НАМ України. Київ: Майстер-принт, 2015. 96 c.

Рікер П. Естетичний досвід // Дух і Літера. 2006. No 15–16. C. 30–46.

Сидоренко  В. Д. Візуальне мистецтво від авангардних зрушень до новітніх спрямувань: Розвиток візуального мистецтва України XX–XXI століть. Київ, 2008. 188 c.

Тейлор Ч. Етика автентичності. Київ, 2002. 128 с.

Bourdieu P. Genese historique d’une esthetique pure // Les cahiers du Musee national d’art moderne. Printemps. 1989. No 27. P. 5–12.





Copyright (c) 2019 Олена Аккаш

ISSN: 1992-5514 (Print), e-ISSN: 2618-0987