DOI: https://doi.org/10.31500/1992-5514.14.2018.151139

Стіна пам’яті

Наталія Горова

Анотація


У статті піднімається питання долі монументального художнього твору у тоталітарному суспільстві. Розглянуто композиційно-художні характеристики унікального архітектурно-мистецького ансамблю крематорію в Києві, споруджуваного в 1960–1980-х роках, роль і місце у ньому головного художнього елемента — «Стіни пам’яті» з рельєфами, створеними художниками-монументалістами А. Рибачук і В. Мельниченком. Монументально-пластична унікальність стилістики та авторського виконання твору полягала у тому, що «Стіна» демонструвала прагнення до свободи, пропагувала цінність кожної людської особистості, що у тодішньому суспільстві було неприйнятним і диким.

Автор подає аналіз виражальних засобів, характеризує окремі композиції цього твору, знищеного радянською владою у 1982 році. Окреме місце у статті займає культурологічна характеристика соціокультурного тла, в умовах якого здійснювалося творення художніх образів.


Ключові слова


монументальне мистецтво; Стіна пам’яті; Ада Рибачук; Володимир Мельниченко

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Ribachuk A. Arhitektura i ritual: razmyishlenie — plastika // Dekorativnoe iskusstvo SSSR. 1973. # 8. S. 17–21.

Erofalov-Pilipchak B. L. Arhitektura sovetskogo Kyiva. Kyiv: A S, 2010. 640 s.: il.

Kostin V. Ekstsentrichnost pechalnogo obraza // Stroitelnaya gazeta. 1975. 28 maya.

Kry`k ptaxa III. Ada. Nespy`nna i neskorena. Ky`yiv: ADEF- Ukrayina, 2011. 356 s.: il.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Рибачук А. Архитектура и ритуал: размышление — пластика // Декоративное искусство СССР. 1973. No 8. С. 17–21.

Ерофалов-Пилипчак  Б. Л. Архитектура советского Киева. Киев:А+С, 2010. 640 с.: ил.

Костин В. Эксцентричность печального образа // Строительная газета. 1975. 28 мая.

Крик птаха ІІІ. Ада. Неспинна і нескорена. Київ: АДЕФ-Україна, 2011. 356 с.: іл.





Copyright (c) 2019 Наталія Горова

ISSN: 1992-5514 (Print), e-ISSN: 2618-0987