DOI: https://doi.org/10.31500/1992-5514.14.2018.151158

Унікальні стилістичні риси китайського олійного живопису: Європейський вплив

Сун Ке

Анотація


У статті розглянуто процеси, які відбувалися в китайському олійному живописі під впливом європейської традиції, принесеної на територію Китаю у ХХ столітті. Китайські митці початку століття більше не хотіли лишатися обмеженими давнім живописом: вони вирушали закордон, аби опанувати нові техніки живопису та віднайти нові шляхи творчості. Після повернення на батьківщину студенти поширювали нові ідеї та методи набуті під час навчання, що спричинило появу та розвиток унікальних стилістичних особливостей китайського живопису.

Наголошено, що суттєвий вплив на формування академічної школи, заснованої на реалістичному стилі, справило як проникнення західної культури в першій половині сторіччя, так і знайомство із соціалістичним реалізмом із СРСР (після 1949 року), що зрештою відкрило шлях впливам інших європейських стилів на мистецтво Китаю


Ключові слова


Китай; олійний живопис; європейський вплив; стилістичні риси; стилі

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Popov A.I. Vzaimodeystvie tsennostey zapadnoy i Vostochnoy hudozhestvennyih kultur — ob’ektivnaya neobhodimost sovremennogo tsivilizatsionnogo protsessa // Analitika kulturologii. 2006. # 2.

Panarin A. S. Iskushenie globalizmom. Moskva: EKSMO, 2003. 256 s.

Lu Siaolu. U kazhdogo svoy put: v pamyat o pionerah sovremennogo kitayskogo iskusstva, obuchavshihsya v Vostochnoy Azii i na Zapade. Pekin, 2004. 126 s.

刘淳 《中国油画史》 中国青年出版社 2005年7月 第44页 [Liu Wei. The History of Chinese Oil Painting // China Youth Press. July 2005. p. 44.]

刘淳 《中国油画史》 中国青年出版社 2005年7月 第97页 [Liu Wei. The History of Chinese Oil Painting // China Youth Press. July 2005. p. 97.]

Sullivan M. Art and Artists of Twentieth-Century. China. Berkeley, Los Angeles: Ahmanson Murphy Imprint in Fine Arts, 1996. 392 p.

《满幅韵律总关情—马常利先生的油画艺术》范迪安 发表于《中国文化报》 [Full rhythm of the general relationship: oil painting «Fan Dian» by Ma Chang Li // Chinese News of Culture. 12/13/2015]

Fan Dian. Chinese Fine Arts in the 1990’s. 1993. 160 р.

Fan Dian. Ten Noted Contemporary Chinese Oil Painters and Their Artistry. Fuzhou: Fujian Fine Arts Press, 1994.

Fan Dian, Leng Lin, and van Dijk H. Ideals and Idols of Beijing (catalog). Hong Kong: Schoeni Art Gallery, 1994. 95 р


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Попов А.И. Взаимодействие ценностей западной и восточной художественных культур — объективная необходимость современного цивилизационного процесса// Аналитика культурологии. 2006. №2. С. 53–57.

Панарин А.С. Искушение глобализмом. Москва: ЭКСМО, 2003. 256 с.

Lu Siaolu. Ukazhdogo svoy put: vpamyat opionerah sovremennogo kitayskogo iskusstva, obuchavshihsya v Vostochnoy Azii i na Zapade. Pekin, 2004. 126 s.

刘淳 《中国油画史》 中国青年出版社 2005年7月 第44页 [Liu Wei. The History of Chinese Oil Painting // China Youth Press. July 2005. p. 44.]

刘淳 《中国油画史》 中国青年出版社 2005年7月 第97页 [Liu Wei. The History of Chinese Oil Painting // China Youth Press. July 2005. p. 97.]

Sullivan M. Art and Artists of Twentieth-Century. China. Berkeley, Los Angeles: Ahmanson Murphy Imprint in Fine Arts, 1996. 392 p.

《满幅韵律总关情—马常利先生的油画艺术》范迪安 发表于《中国文化报》 [Full rhythm of the general relationship: oil painting «Fan Dian» by Ma Chang Li // Chinese News of Culture. 12/13/2015]

Fan Dian. Chinese Fine Arts in the 1990’s. 1993. 160 р.

Fan Dian. Ten Noted Contemporary Chinese Oil Painters and Their Artistry. Fuzhou: Fujian Fine Arts Press, 1994.

Fan Dian, Leng Lin, and van Dijk H. Ideals and Idols of Beijing (catalog). Hong Kong: Schoeni Art Gallery, 1994. 95 р





Copyright (c) 2019 Сун Ке

ISSN: 1992-5514 (Print), e-ISSN: 2618-0987