Нотатки про візуальну культуру в контексті феномена гіперреальності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(2).2019.186132

Ключові слова:

візуальна культура, гіперреальність, симулякр, алгоритмічне суспільство, соціальні медіа, мистецькі практики

Анотація

Викладено характеристики візуальної культури в контексті феномена гіперреальності в широкому сенсі та здійснено огляд окремих мистецьких творів. В огляді мистецьких творів розглянуто теми, розроблені авторами,. Проаналізовано складність і майбутнє дигітального суспільства щодо повсюдного нагляду і захищеності наших даних, що є нагальним викликом для науковців, митців і культурологів.

Зазначено зміну парадигми існування світу, який непомітно перетворився на алгоритмічне суспільтво. Виявлено, що дигітальні форми комунікації, які нещодавно вбачалися як надія для нових можливостей демократичної участі, перетворилися на механізм поставленого на потік перекодування людства. Виявлено відсутність розуміння і усвідомлення загроз, спричинених алгоритмічним суспільсвом, що спонукає шановних колег-художників залишатися грайливими пустунами у відведеному гетто мистецького світу, обходячи увагою ці темні закриті поля, не вдаватися до аналізу вищеозначених обставин та їхніх фатальних для світу наслідків. Виявлено палітру художніх практик, що взаємодіють із феноменом гіпереальності; описано, як митці сьогодні атакують мутації сучасного суспільства.

Біографія автора

Оксана Чепелик, ІПСМ НАМ України

кандидат архітектури, старший науковий співробітик, провідний науковий співробітник відділу мистецтва новітніх технологій

Посилання

Heyzinga Y. Homo ludens. V teni zavtrashnego dnya. Chelovek igrayuschiy. Moskva: Progress, 1992. 464 s.

Kroker, Arthur; Weinstein, Michael A. Data Trash: The Theory of the Virtual Class // New World Perspectives, CultureTexts Series. Montreal: New World Perspectives, 1994.

Savitskaya T. Kultura elektronnoy eryi. URL: https://bit.ly/2m2Pahq (access date: 06.14.2019).

Haksli O. Prekrasnyi novyi svit / per. z anhl. S. Marenko // Vsesvit. 1994. # 5–6. S. 64–119; # 7. S. 96–135.

Poslednee intervyu Pazolini. URL: http://www.cineticle.com/slova/622-pasolinis-last-interview.html (access date: 06.14.2019).

Ressler, Oliver. What Is Democracy? URL: http://globalcontrol.rixc.org/1-27 (access date: 06.14.2019).

Britt, Douglas. The Yes Men infiltrate DiverseWorks. URL: http://www.chron.com/entertainment/article/The-Yes-Men-infiltrate-DiverseWorks-1712890.php (access date: 06.14.2019).

The Yes Men получили новую арт-премию. URL: http://os.colta.ru/news/details/13123 (access date: 06.14.2019).

Neal, Terry M. Satirical Web Site Poses Political Test Facing Legal Action From Bush, Creator Cites U.S. Tradition of Parody. URL: http://www.washingtonpost.com/wp-srv/WPcap/1999-11/29/002r-112999-idx.html (access date: 06.14.2019).

Mátrai, Erik. Turul. URL: http://globalcontrol.rixc.org/1-21 (access date: 06.14.2019).

Pearlman, Ellen. Biometrics and Total Control. URL: http://festival2018.rixc.org (access date: 06.14.2019).

Hansen, Mark (2004). New Philosophy for New Media. Cambridge, Mass.: The MIT Press. 333 p.

Rugoff, Ralph. May You Live in Interestiong Times. Introduction by Ralph Rugoff, Curator of the 58th International Art Exhibition. URL: https://www.labiennale.org/en/art/2019/introduction-ralph-rugoff (access date: 06.14.2019).

Youngblood, Gene. Expanded cinema. E.P. Dutton & Co., 1970. Pp. 348–349.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-06

Як цитувати

Чепелик, О. (2019). Нотатки про візуальну культуру в контексті феномена гіперреальності. Художня культура. Актуальні проблеми, (15(2), 78–83. https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(2).2019.186132

Номер

Розділ

Статті