DOI: https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(2).2019.186132

Нотатки про візуальну культуру в контексті феномена гіперреальності

Оксана Чепелик

Анотація


Викладено характеристики візуальної культури в контексті феномена гіперреальності в широкому сенсі та здійснено огляд окремих мистецьких творів. В огляді мистецьких творів розглянуто теми, розроблені авторами,. Проаналізовано складність і майбутнє дигітального суспільства щодо повсюдного нагляду і захищеності наших даних, що є нагальним викликом для науковців, митців і культурологів.

Зазначено зміну парадигми існування світу, який непомітно перетворився на алгоритмічне суспільтво. Виявлено, що дигітальні форми комунікації, які нещодавно вбачалися як надія для нових можливостей демократичної участі, перетворилися на механізм поставленого на потік перекодування людства. Виявлено відсутність розуміння і усвідомлення загроз, спричинених алгоритмічним суспільсвом, що спонукає шановних колег-художників залишатися грайливими пустунами у відведеному гетто мистецького світу, обходячи увагою ці темні закриті поля, не вдаватися до аналізу вищеозначених обставин та їхніх фатальних для світу наслідків. Виявлено палітру художніх практик, що взаємодіють із феноменом гіпереальності; описано, як митці сьогодні атакують мутації сучасного суспільства.


Ключові слова


візуальна культура; гіперреальність; симулякр; алгоритмічне суспільство; соціальні медіа; мистецькі практики

Повний текст:

PDF

Посилання


Heyzinga Y. Homo ludens. V teni zavtrashnego dnya. Chelovek igrayuschiy. Moskva: Progress, 1992. 464 s.

Kroker, Arthur; Weinstein, Michael A. Data Trash: The Theory of the Virtual Class // New World Perspectives, CultureTexts Series. Montreal: New World Perspectives, 1994.

Savitskaya T. Kultura elektronnoy eryi. URL: https://bit.ly/2m2Pahq (access date: 06.14.2019).

Haksli O. Prekrasnyi novyi svit / per. z anhl. S. Marenko // Vsesvit. 1994. # 5–6. S. 64–119; # 7. S. 96–135.

Poslednee intervyu Pazolini. URL: http://www.cineticle.com/slova/622-pasolinis-last-interview.html (access date: 06.14.2019).

Ressler, Oliver. What Is Democracy? URL: http://globalcontrol.rixc.org/1-27 (access date: 06.14.2019).

Britt, Douglas. The Yes Men infiltrate DiverseWorks. URL: http://www.chron.com/entertainment/article/The-Yes-Men-infiltrate-DiverseWorks-1712890.php (access date: 06.14.2019).

The Yes Men получили новую арт-премию. URL: http://os.colta.ru/news/details/13123 (access date: 06.14.2019).

Neal, Terry M. Satirical Web Site Poses Political Test Facing Legal Action From Bush, Creator Cites U.S. Tradition of Parody. URL: http://www.washingtonpost.com/wp-srv/WPcap/1999-11/29/002r-112999-idx.html (access date: 06.14.2019).

Mátrai, Erik. Turul. URL: http://globalcontrol.rixc.org/1-21 (access date: 06.14.2019).

Pearlman, Ellen. Biometrics and Total Control. URL: http://festival2018.rixc.org (access date: 06.14.2019).

Hansen, Mark (2004). New Philosophy for New Media. Cambridge, Mass.: The MIT Press. 333 p.

Rugoff, Ralph. May You Live in Interestiong Times. Introduction by Ralph Rugoff, Curator of the 58th International Art Exhibition. URL: https://www.labiennale.org/en/art/2019/introduction-ralph-rugoff (access date: 06.14.2019).

Youngblood, Gene. Expanded cinema. E.P. Dutton & Co., 1970. Pp. 348–349.


Пристатейна бібліографія ДСТУ


Хейзинга Й. Homo ludens. В тени завтрашнего дня. Человек играющий. Москва: Прогресс, 1992. 464 с.

Kroker, Arthur; Weinstein, Michael A. Data Trash: The Theory of the Virtual Class // New World Perspectives, CultureTexts Series. Montreal: New World Perspectives, 1994.

Савицкая Т. Культура электронной эры. URL: https://bit.ly/2m2Pahq (дата обращения: 13.06.2019).

Гакслі О. Прекрасний новий світ / пер. з англ. С. Маренко Всесвіт. 1994. No 5–6. С. 64–119; No 7. С. 96–135.

Последнее интервью Пазолини. URL: http://www.cineticle.com/slova/622-pasolinis-last-interview.html (дата обращения: 13.06.2019).

Ressler, Oliver. What Is Democracy? URL: http://globalcontrol.rixc.org/1-27 (access date: 06.14.2019).

Britt, Douglas. The Yes Men infiltrate DiverseWorks. URL: http://www.chron.com/entertainment/article/The-Yes-Men-infiltrate-DiverseWorks-1712890.php (access date: 06.14.2019).

The Yes Men получили новую арт-премию. URL: http://os.colta.ru/news/details/13123 (access date: 06.14.2019).

Neal, Terry M. Satirical Web Site Poses Political Test Facing Legal Action From Bush, Creator Cites U.S. Tradition of Parody. URL: http://www.washingtonpost.com/wp-srv/WPcap/1999-11/29/002r-112999-idx.html (access date: 06.14.2019).

Mátrai, Erik. Turul. URL: http://globalcontrol.rixc.org/1-21 (access date: 06.14.2019).

Pearlman, Ellen. Biometrics and Total Control. URL: http://festival2018.rixc.org (access date: 06.14.2019).

Hansen, Mark (2004). New Philosophy for New Media. Cambridge, Mass.: The MIT Press. 333 p.

Rugoff, Ralph. May You Live in Interestiong Times. Introduction by Ralph Rugoff, Curator of the 58th International Art Exhibition. URL: https://www.labiennale.org/en/art/2019/introduction-ralph-rugoff (access date: 06.14.2019).

Youngblood, Gene. Expanded cinema. E.P. Dutton & Co., 1970. Pp. 348–349.





Copyright (c) 2020 Оксана Чепелик

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

ISSN: 1992-5514 (Print), e-ISSN: 2618-0987