Лицедійство від античного «звернення до богів» до радикальної перформативності новітнього часу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(2).2019.186134

Ключові слова:

театральне мистецтво, лицедійство та перевтілення, перформативні практики, філософсько-антропологічне підґрунтя

Анотація

Попри те, що існує безліч наукових робіт, присвячених різним культурно-історичним аспектам становлення світового театру, зокрема перевтіленню й лицедійству, філософсько-антропологічне підґрунтя перформативних практик залишається понині практично сутнісно нерозкритим. Звернення до теми антропології світового театру уможливлює відкриття нових сторінок у дослідженні мистецтва театру й перформативних практик, передбачаючи не тільки філософсько-антропологічний аналіз феномена мистецтва театру, а й, мабуть, його прогностику.

Біографія автора

Світлана Шумакова, Харківська державна академія культури

кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри режисури

Посилання

Aseev B. N. Russkiy dramaticheskiy teatr ot ego istokov do kontsa XVIII veka. // Uchebnik dlya studentov teatrovedcheskih fakultetov teatralnyih institutov. Moskva, 1977.

Boyadzhiev G. N. Teatr // Istoriya evropeyskogo iskusstvoznaniya. Ot antichnosti do kontsa XVIII veka. Moskva, 1963. S. 28.

Demehina D. Kontseptsiya performativnosti R. Shehnera v kontekste teatralnoy teorii V. Ternera // Ezhegodnaya konferentsiya shkolyi Filosofii. Natsionalnyiy issledovatelskiy universitet «Vyisshaya shkola ekonomiki». FYaK-2015: tezisyi dokladov. URL: http://phil.hse.ru/plc/abstracts2015 (access date: 06.13.2019).

Korom Frank J. An Introduction // The Anthropology of Perfor­mance. A Reader. Edited by Frank J. Korom. Wiley-Blackwell, 2013.

Mikeladze N. E. O chem trubyat teatralnyie trubyi? (Publichnyiy teatr kak sreda i sredstvo kommunikatsii veka Shekspira) // Shekspirovskie chteniya 2004. Moskva, 2006.

Naryishkin A. K. Zametki o teatre vremen Otechestvennoy voynyi 1812 goda. URL: http://www.museum.ru/museum/1812/Library/Borodino_conf/2013/article43.pdf (access date: 06.13.2019).

Otan-Mate M.‐K. Pervoprohodtsyi teatralnoy antropologii / Novyie rossiyskie gumanitarnyie issledovaniya. URL: http://nrgumis.ru/articles/i47/ (access date: 06.13.2019).

Pyilyaev M. I. Nash teatr v epohu Otechestvennoy voynyi // Staroe zhite. URL: coollib.com/b/318896/read (data obrascheniya: 13.06.2019).

Telo bez organov // Noveyshiy filosofskiy slovar. Postmodernizm. URL: www.e-reading.club/chapter.php/1027780/225/Gricanov_—_Noveyshiy_filosofskiy_slovar._Postmodernizm.html (access date: 06.13.2019).

Tinina Z. P. Istoriya evropeyskogo teatra ot Antichnosti do No­ veyshego vremeni. Antichnost. Srednevekove. Vozrozhdenie: Ucheb.-metod. posob. Volgograd, 2005. Ch. I.

Estetika: slovar / Pod obsch. red. A. A. Belyaeva i dr. Moskva, 1989.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-06

Як цитувати

Шумакова, С. (2019). Лицедійство від античного «звернення до богів» до радикальної перформативності новітнього часу. Художня культура. Актуальні проблеми, (15(2), 87–92. https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(2).2019.186134

Номер

Розділ

Статті