Постмодернізм: Методологічні Стратегії

Автор(и)

  • Оксана Мусієнко Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого http://orcid.org/0000-0002-1707-1652

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205235

Ключові слова:

різома, лабіринт, іронія, цитата, інтертекстуальність, катарсис, плюралізм

Анотація

Глибинні трансформації естетичної парадигми в епоху постмодерну передбачають комплексний підхід до аналізу методологічних стратегій філософів-постмодерністів. При визначенні домінантних стратегій слід враховувати всеохопний плюралізм, відмову від ієрархічності в сучасному культурному дискурсі. Методологічні засади постмодерного способу мислення екстрапольовано на аналітичні підходи до сучасного кінопроцесу: зокрема, фокусування на феномені візуальної цитати як елементі інтертексту, на розгляді проблеми «іншого» в аспекті мозаїчності сучасної культури. Зміна парадигми у філософії постмодернізму має незаперечний вплив на мистецькі процеси, зокрема, у кінематографі, що виявляється у принципових трансформаціях образної системи екранних мистецтв, її подальшому збагаченні й урізноманітненні.

Біографія автора

Оксана Мусієнко, Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого

член-кореспондент Національної академії мистецтв України, професор, кафедра кінознавства

Посилання

Bart R. Izbrannyie rabotyi: Semiotika. Poetika. Moskva: Progress, 1989. 616 s.

Deleuze G., Guattari F. Rhizome: Introduction. Paris: Les Éditions de Minuit, 1976. 74 p.

Douson Dzh. Tarantino. Moskva: Vagrius, 1999. 270 s.

Entsyklopediia postmodernizmu. Kyiv: Osnovy, 2003. 504 s.

Kristeva J. Pouvoirs de I’horreur. Essai sur l’abjection. Paris: Seuil, 1980. 256 p.

Melville J.­P. Le cercle rouge. Jean-Pierre Melville. URL: http://www.filmsufi.com/2016/04/le-cercle-rouge-jean-pierre-melville.html (access date: 05.10.2020)

Plahov A. Vsego 33. Zvezdyi mirovoy kinorezhissuryi. Vinnitsa: Akvilon, 1999. 464 s.

Tryuffo F. Tryuffo o Tryuffo. Moskva: Raduga, 1987. 452 s.

Yampolskiy M. Problema intertekstualnosti v kinematografe // Kinematograficheskie zapiski, Moskva. 1991. Vyp. 12. C. 24–74.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-11

Як цитувати

Мусієнко, О. (2020). Постмодернізм: Методологічні Стратегії. Художня культура. Актуальні проблеми, (16(1), 31–38. https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205235

Номер

Розділ

Проблеми методології сучасного мистецтвознавства та культурології