Типологія авторських правок І.С. Їжакевича в іконах церкви Покрови на Пріорці

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.16(2).2020.217802

Анотація

За результатами проведеного реставраційно-мистецтвознавчого дослідження розглянуто особливості іконопису І. Їжакевича, що представлений періодом Другої світової війни (Покровський храм на Пріорці). За допомогою порівняльного аналізу ікон, які приписують І. Їжакевичу в храмі на Пріорці та в Макарівському храмі (Лук’янівка) сформульовано особливості праці мистця над іконами у воєнний період. Досліджено характерні риси авторської манери та техніки й технології, на основі яких авторські правки визначено як прикметну рису іконопису І. Їжакевича в Покровському храмі на Пріорці. Сформульовано риси пізнього періоду творчості мистця. З’ясовано особливості співпраці І.С. Їжакевича з його учнем Ф. З. Коновалюком. Методологічне значення роботи полягає в підтвердженні ефективності застосування комплексного реставраційного методу дослідження в умовах діючих храмів. Під комплексним дослідженням розуміємо поєднання натурних реставраційних обстежень із застосуванням макрофотофіксації та фотофіксації у різних зонах спектру та їхню взаємодію.

Біографія автора

Агнета Шашкова, НАОМА

аспірантка кафедри теорії та історії мистецтв

Посилання

Kocherezhko, N. (2010) Slavnyj majster kyyivskogo ikonopysu. Do 145-richchya vid dnya narodzhennya Ivana Yizhakevycha. Vidlunnya vikiv, 12, pp. 58–61.

Kovalevskaya, M. (1951) I. S. Izhakevich: Zasluzhennyiy deyatel iskusstv. Kyiv: Mystetstvo, 48 s.

Vladich, L. (1955) I. S. Izhakevich. Moscow: Sovetskiy hudozhnik.

Lashkul, Z. (1964) ‘Istorychna tematyka v tvorchosti I. S. Yizhakevycha. (Do 100-richchya z dnya narodzhennya)’, Ukrayinskyj istorychnyj zhurnal, 1, pp. 127–128.

Kasiyan, V. (1962) ‘Khudozhnyk-patriot. Pam’yati Ivana Sydorovycha Yizhakevycha [1864–1962]’ Mystecztvo, 1, pp. 34–35.

Shydenko, V. (2008) Vybrani praci z istoriyi Kyyevo-Pecherskoyi Lavry. Kyiv: NKPIKZ, Feniks.

Pitatyelyeva, O. (2019) ‘Tvorchist I. S. Yizhakevycha. Do pytannya zobrazhennya svyatyteliv u rozpysi Lavrskoyi Trapeznoyi’ in Cerkva-nauka-suspilstvo: pytannya vzayemodiyi: zb. materialiv XVII Mizhnarodnoyi naukovoyi konferenciyi. (m.Kyyiv, NKPIKZ, 28 travnya — 1 chervnya 2019 r.). Kyiv: NKPIKZ.

Gunko, O. (2012) Ivan Yizhakevych malyuvav svyatyx zi svoyix ridnyx ta odnoselciv [online]. Available at: http://gazeta.ua/articles/history-newspaper/_ivan-izhakevich-malyuvavsvyatih-zi-svoyih-ridnih-ta-odnoselciv/418853 (Accessed: 27 July 2020).

Marchenko, A. (2015) ‘Issledovaniya i atributsiya ikonyi «Sobor 12 Apostolov» na mednoy osnove nachala ХХ veka iz Trapeznoy tserkvi Kievo-Pecherskoy Lavry’ in Ekspertiza i atributsiya proizvedeniy izobrazitelnogo i dekorativno-prikladnogo iskusstva: zb. materialov ХVIII nauchnoy konferentsii. Moscow: Izd. Ob-niya Magnum Ars, pp. 246–251.

Pilipchuk, K. et al. (2016) Pokrovskaya tserkov na Priorke (k 110-letiyu so dnya osnovaniya). Istoricheskiy ocherk. Kyiv: Izd. otdel Ukr. Pravoslavnoy Tserkvi.

Dundyak, I.M. (2019) Ukrayinske cerkovne malyarstvo drugoyi polovyny XX — pochatku XXI stolit. Ph. D. thesis. Vasyl Stefanyk Precarpathian National University.

Natsionalna biblioteka Ukrayini im. Vernadskogo, Institut rukopisu. F. 269. D. 844.

Czuryka, L. (2012) Yizhakevych-Konovalyuk: istoriya lavrskogo tandemu. Kyyiv: AVIAZ.

Nacionalna biblioteka Ukrayiny im. Vernadskogo, Instytut rukopysu. F. 269. D. 233–292.

Archive CzDAMLM. F. 58. Ops. 1. Spr. 36

Archive CzDAMLM. F. 58. KV-64.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-03

Як цитувати

Шашкова, А. (2020). Типологія авторських правок І.С. Їжакевича в іконах церкви Покрови на Пріорці. Художня культура. Актуальні проблеми, (16(2), 122–134. https://doi.org/10.31500/1992-5514.16(2).2020.217802

Номер

Розділ

Історія мистецьких практик та художніх напрямів: Від бароко до модерну