Равлик у тетраедрі: об'єкт дослідження – мистецтвознавство

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(1).2021.235572

Ключові слова:

мистецтвознавство, виробництво мистецтва, прагматичний факт, культурний факт, занурення, віра

Анотація

Завдання пропонованої розвідки— виявити виклики, що постали перед мистецтвознавством упродовж останніх десятиліть. Не розв’язати проблеми, а лише сформулювати, щоб привернути увагу мистецтвознавства до власних проблем— з точки зору його мети ізавдань, а також природи фактів, якими оперує і які створює ця культурна практика. Аналіз здійснено з опорою на ідеї Л. Вітгенштайна, Р. Докінза, А. Месуді М. Карєєва і принципів дійового аналізу. Питання, на які автор намагався знайти відповідь, — це питання про смисли сьогоднішньої культури, про місце в ній мистецтвознавства, про роль мистецтвознавства у виробництві мистецтва, про стратегії мистецтвознавства та їхній зв’язок із особливою природою наукового факту у цій сфері.

Біографія автора

Олександр Клековкін, Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України

доктор мистецтвознавства, завідувач відділу естетики

Посилання

Aleksandrovskiy I. (1900). Teatralnyie zametki. Kievlyanin, 321, 3.

Berneys E. (2021). Kristallizatsiya obschestvennogo mneniya. SanktPeterburg. 208 s.

Berneys E. (2010). Propaganda. Moskva. 176 s.

V. Stary`j [Koroliv Vasy`l`]. (1909). Narodny`j dim t-va Gramotnosty`. Truppa M.K. Sadovs`kogo. Rada, 270, 5.

Vanchenko K. (1928). Spogady` ukrayins`kogo ly`cediya. Chervony`j shlyax, 7, 213–231.

Vitgenshtajn L. (1995). Tractatus Logiko-Philosophicus. Filosofs`ki doslidzhennya. Ky`yiv: Osnovy`. 311 s.

D’Oratsio K. (2020). Istoriya iskusstva v shesti emotsiyah. Moskva: Eksmo. 352 s.

Dodonov B. (1978). Emotsiya kak tsennost`. Moskva: Politizdat. 272 s.

Ivanchenko M. (1906). Teatr «Solovczov». Rada, 42, 3.

Kareev N.I. (1913). Vvedenie v izuchenie sotsiologii. Sankt-Peterburg: Tip. M.M. Stasyulevicha. 422 s.

Kareev N.I. (2010). Obschie osnovyi sotsiologii. Moskva: Knizhnyiy dom «LIBROKOM». 248 s.

Klekovkin O. (2008). Rozshheplennya istoriyi. Naukovy`j visny`k Ky`yivs`kogo Nacional`nogo universy`tetu teatru, kino i telebachennya im. I.K. Karpenka-Karogo, 2–3. 10–25.

Klekovkin O. (2018). Istoriya my`stecztva yak mifotvorchist`. My`stecztvoznavstvo Ukrayiny`, 18, 77–85.

Klekovkin O. (2018). Podiya v istoriyi my`stecztva: vy`robny`cztvo statusu. Suchasne my`stecztvo, 14, 214–226.

Klekovkin O. (2020). Teatral`na kul`tura Ukrayiny`: Scenariyi. Roli. Statusy`. Ky`yiv: Art Ekonomi. 232 s.

Kropyvnyc’kyj M.L. (1960). Lyst do M.M. Arkasa. 21.02.1899. Kropyvnyc’kyj M. Tvory: U 6 t. Kyjiv: Deržlitvydav URSR. №6. S. 476.

Lesya Ukrayinka. (1894). Zhal`. Zorya, 15, 265–270.

Meyerhold Vs. — B.V. Asafevu. (1928). Meyerhold Vs. Perepiska: 1896–1939. Moskva: Iskusstvo, 1976. S. 282.

Meyerhold Vs. (1913). O teatre. Sankt-Peterburg: Prosveschenie. 208 s.

Mesudi A. (2019). Kulturnaya evolyutsiya. Kak teoriya Darvina mozhet prolit svet na chelovecheskuyu kulturu i ob'edinit sotsialnyie nauki. Moskva: Izdatelskiy dom «Delo», RANHiGS. 384 s.

Nečuj-Levyc’kyj I. S. (1968). Marija Zan’kovec’ka, ukrajins’ka artystka. Nečuj-Levyc’kyj I. S. Zibrannja tvoriv: U 10 t. Kyjiv: Naukova dumka. Т. 10. 148–160.

Perekvalifikaciya estradny`kiv v Odesi. (1930). My`stecz`ka try`buna, 7, 8.

Marko Portny`j. (1925). Za my`stecztvo. Proletars`ka pravda, 145, 5.

Rulin P.I. (1926). Arty`sty`chny`jshlyax M. K. Zan`kovecz`koyi. Chervony`j shlyax, 3, 164–183.

Saksagans`ky`j P.K. (1932) Teatr i zhy`ttya: Memuary`. [Xarkiv; Poltava]: Rux. 192 s.

Svij. (1930). Pro perekvalifikaciyu ta pro perekvalifikatoriv. My`stecz`ka try`buna, 17, 12.

Stary`cz`ka-Chernyaxivs`ka L. (1907). Dvadcyat` p'yat` rokiv ukrayins`kogo teatru (Spogady` ta dumky`). Zakinchennya. Ukrayina, 11–12, 281–346.

Staryc’kyj M.P. (1989). Talan. Staryc’kyj M. P. Tvory: u 6 t. Kyjiv: Dnipro. T. 3. 443–522.

Teatr «Gramotnosty`». (1908). Rada, 216, 5.

Teatr i muzy`ka. (1908). Rada, 166, 3.

Turkel`taub I. (1925). Gastroli Klary` Yung: «M-lle Pipsi» [opereta «Goplya» B. Yungvicza]. Visti VUCzVK, 209, 3.

Turkel`taub I. (1924). Kry`za teatru, Literatura, nauka, my`stecztvo, 26, 1.

Franko I.Ya. (1910). Nary`s istoriyi ukrayins`ko-rus`koyi literatury` do 1890 r. L`viv: Ukrayins`ko-rus`ka vy`davny`cha spilka. 444 s.

Xronika. (1926). Nove my`stecztvo, 27, 18.

Litera [Paxarevs`ky`j Leonid]. (1910). Teatr «Solovczov». «Grafy`nya Yuliya» ta «Afy`nyanka Ly`zy`strata». Rada, 7, 4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-08

Як цитувати

Клековкін, О. (2021). Равлик у тетраедрі: об’єкт дослідження – мистецтвознавство. Художня культура. Актуальні проблеми, (17(1), 93–101. https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(1).2021.235572

Номер

Розділ

CONTEMPORARY ART: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА