Бренд митця та арт-ринок:Сучасна система цінностей у мистецтві

Автор(и)

  • Руслана Безугла Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1190-3646

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(2).2021.247960

Ключові слова:

бренд, образ, митець, твір мистецтва, цінності, арт-ринок

Анотація

Досліджено вплив процесів комодифікації на сферу мистецтва. Зазначено, що у сучасному світі мистецтво безпосередньо стало залежати від ринку, що є результатом панівної системи цінностей.
Мета роботи — простежити, як під впливом процесів комодифікації відбувається екстраполяція споживацьких механізмів на культуру та мистецтво, змінюється процес виробництва, розподілу і споживання мистецького продукту, виявити сутнісні ознаки бренду митця як маркетингового інструменту, що впливає на процес поширення, популяризації та сприйняття творів мистецтва на арт-ринку.
Теоретико-методологічною базою дослідження стали такі філософські та загальнонаукові підходи, принципи й методи, що дали змогу розглянути бренд митця з різновекторних позицій: міждисциплінарний підхід забезпечив використання при аналізі бренду митця останніх теоретичних доробків соціально-гуманітарних наук; феноменологічний метод застосовано на етапі розкриття сутності й конкретизації такого феномену, як бренд митця, його трансформацій у сучасному мистецькому просторі; аксіологічний підхід дав змогу з’ясувати роль і значення бренду митця в культурних і мистецьких трансформаційних процесах.

Біографія автора

Руслана Безугла, Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України

Доктор мистецтвознавства, завідувач відділу теорії та історії культури

Посилання

Adorno, T. (2001). Esteticheskaya teoriya [Aesthetic theory]. Moscow: Respublika.

Benjamin, W. (2012). Proizvedenie iskusstva v epoxu ego texnicheskoj vosproizvodimosti. Uchenie o podobii. Mediaesteticheskie proizvedeniya [The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction]. Moscow: RGGU.

Baudrillard, J. (2017). Simulyakry i simulyaciya [Simulacra and simulation]. Moscow: Izdatelskij dom “POSTUM”, “RIPOL-klassik”.

Baudrillard, J. (2006). Obshhestvo potrebleniya. Ego mify i struktury [The consumer society. Its myths and structures]. Moscow: Kulturnaya revolyuciya; Respublika.

Baudrillard, J. (2000). Simvolicheskij obmen i smert [Symbolic exchange and death]. Moscow: Dobrosvet.

Bourdieu, P. (2005). Socialnoe prostranstvo: polya i praktiki [Social space: fields and practices]. Sankt-Peterburg: Aletejya; Moscow: Institut eksperimentalnoj sociologii.

Graver, A. (2012). Obraz, imidzh i brend strany: ponyatiya i napravleniya issledovaniya [Image and brand of the state: concepts and research trends]. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta, 3, 29–44.

Shestopal, E. (2008). Obrazy gosudarstv, nacij i liderov [Image of states, nations, and leaders]. Moscow: Aspekt Press.

Smelser, N. (2003). Socializaciya: osnovnye problemy i napravleniya issledovanij. Socialnaya psixologiya [Socialization: Major problems and trends of research]. Moscow: Aspekt Press.

Shatunova, T. (2008). Socialnyj smysl ontologii esteticheskogo [Social sense of the aesthetic ontology]. (Doctoral dissertation, RGE, Moscow).

Salmon, C. (2008). Storytelling. La fabbrica delle storie. Roma: Fazi.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Безугла, Р. (2021). Бренд митця та арт-ринок:Сучасна система цінностей у мистецтві. Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (17(2), 49–53. https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(2).2021.247960

Номер

Розділ

CONTEMPORARY ART: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА