Експертиза та проблеми атрибуції «Несіння хреста» із колекції Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького

Автор(и)

  • Руслан Лубинський Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7671-0867

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(2).2021.247971

Ключові слова:

експертиза живопису, атрибуція, техніко-технологічна експертиза

Анотація

У статті подано детальний звіт за результатами техніко-технологічних експертиз картини «Несіння хреста» із колекції Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького, а саме: мікрохімічного аналізу, стратиграфії, інфрачервоної рефлектографії, рентгенографії та макрозйомки. Досліджено основні техніко-технологічні характеристики твору, такі як: будова живописного шару, матеріали та пігменти живопису, їхній хімічний склад, мікрофактура, особливості підготовчого рисунку тощо. Також у контексті викладеного матеріалу звернено увагу на зовнішні характеристики та стилістичні особливості досліджуваної картини. Отримані результати експертиз, їхній аналіз та порівняння з наявними релевантними зразками застосовано у контексті вирішення проблемних питань, пов’язаних з атрибуцією твору. Запропоновано та обґрунтовано гіпотези щодо походження твору, його датування й авторства.

Біографія автора

Руслан Лубинський, Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури

Аспірант кафедри теорії та історії мистецтва

Посилання

Grenberg, Yu. (2004). I. Ot fayumskogo portreta do postimpressionizma: Istoriya tehnologii stankovoy zhivopisi [From Fayum portrait to the Postimepressionism: The history of easel painting technique]. Moscow: Iskusstvo. Part 1.

Vozvraschenie svyatogo Luki. Zapadnoevropeyskaya zhivopis XVI–XVIII vekov iz muzeev Ukrainyi. Katalog vyistavki [Return of St. Luke. Western European Fina Art of the 16th–18th centuries in the museums Ukraine. Exhibition catalog]. Moscow: Sknarus, 2012.

Kosolapov, A. I. (2010). Estestvennonauchnyie metodyi v ekspertize proizvedeniy iskusstva [Methods of natural science in the expert evaluation of the works of art]. Saint Petersburg: Gos. Ermitazh.

Museum card Zh-751. Fond Lvivskoi natsionalnoi halerei mystetstv imeni Borysa Voznytskoho [Collection of the Borys Voznytsky Lviv National Art Gallery]. Chapter “Nimetske mystetstvo”. Ark. 1, 2, 3.

Libman, M. (Ed.) (1972). Nemetskaya zhivopis v muzeyah Sovetskogo Soyuza [German fine art in the museums of the Soviet Union]. Leningrad: Avrora.

Abschnitt, V. (1927). Martin Schongauer und seine Schule. In Lehrs M. (Ed.) Geschichte und Kritischer Katalog des deutschen, niederländischen und französischen Kupferstichs im XV. Jahrh. Bd VI. (pp. 146–177). Wien: Gesellschaft für vervielfältigende Kunst.

Baum, J. (1911). Ulmer Kunst, im Auftrage des Ulmer Lehrervereins. Stuttgart; Leipzig: Deutsche Verlags-Anstalt, XXXII, 96.

Bildindex. (n. d.). Der Kunst und Architektur. Ludwig Schongauer https://www.bildindex.de/ete?action=queryupdate&desc= Ludwig%20Schongauer&index=obj-all

Deutsche digitale bibliothek. Marienaltar — Zwei Szenen aus der Leidensgeschichte Christi. https://www.deutsche-digitale-bibliothek. de/item/KBT7ROGU3HNEOU56YHY6FW5WY5U3J3JQ

Google Arts and Culture (n. d.). The Wings of the Wurzach Altar Hans Multscher1437. https://artsandculture.google.com/asset/KQEEEDUSLjn6pA

Haack, Fr. (1905). Hans Schüchlin der Schöpfer des Tiefenbronner Hochaltars. Studien zur Deutschen Kunstgeschichte. Strassburg, Hft. 62.

Habenicht, G. (1999). Die ungefaßten Altarwerke des ausgehenden Mittelalters und der Dürerzeit. [Göttingen, Univ., Diss].

Metropolitan museum (n. d.). Christ before Pilate; The Resurrection. https://www.metmuseum.org/art/collection/search/437639?search-Field=All&sortBy=Relevance&ft=ludwig+schongauer& amp;offset=0&rpp=20&pos=1

Musée Unterlinden (n. d.). Retable de la Passion du Christ: La Résurrection. https://www.musee-unterlinden.com/oeuvres/retable-de-la-passion-du-christ-la-resurrection/

Reichwaid, H. (1991). Die Restaurierung der Monumentalgemälde von Martin Schongauer im St.-Stephanus-Münster zu Breisach. Denkmalpflege in Baden-Württemberg, 20(4), 144–157.

The British Museum (n. d.). Drawing. Museum number SL,5214.174. https://www.britishmuseum.org/collection/object/P_SL-5214-174#page-top

Waldner, E. (1899). Urkundliches über Colmarer Maler des 15. Jahrhunderts. Zeitschrift für die Geschichte des Oberrheins, 53 (NF 14), 66–77.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Лубинський, Р. (2021). Експертиза та проблеми атрибуції «Несіння хреста» із колекції Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького. Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (17(2), 74–83. https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(2).2021.247971

Номер

Розділ

ГНОСЕОЛОГІЯ КУЛЬТУРИ