DOI: https://doi.org/10.31500/1992-5514.13.2017.134020
«Екраноцентризм»сучасного мистецтва: Теорія досліджень та художня практика
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Breton A. Manifest siurrealizma [Breton H. Surrealism manifesto] // Nazyvat vesci svoimi imenami: Programmnye vystupleniia masterov zapadnoevropesko literatury [To call things their proper names: Programme statements of the masters of Western European literature]. Moskva, 1970. S. 67.
Selezneva T. Kinomysl 20h godov [Selezniova T. The cinematographic thought of the 1920s]. Leningrad: Iskusstvo, 1972. 184 s.
Iz istorii francuzsko kinomysli. Nemoe kino. 1911–1933 [From the history of cinematographic thought. Silent films. 1911–1933] / predisl. S. Iutkevicha. Moskva: Iskusstvo, 1988. 317 s.
Pervy Vsesoiuzny sezd sovetskih pisatele. Stenograficheski otcht [The First All-Union convention of the Soviet writers. Verbatim record]. Moskva, 1934. S. 18.
Krakauer Z. Priroda filma. Reabilitaciia fizichesko realnosti [Kracauer S. Nature of the film. Rehabilitation of the physical reality]. Moskva, 1974.
Musiienko O. Novatorski techii u frantsuzkomu kinematohrafi (druha polovyna XX stolittia) [Musiyenko O. Innovative trends in the French cinema (second half of the 20th century)]. Kyiv, 2005.
Пристатейна бібліографія ДСТУ
Бретон А. Манифест сюрреализма // Называть вещи своими именами: Программные выступления мастеров западноевропейской литературы. Москва, 1970. С. 67.
Селезнева Т. Киномысль 20‐х годов. Ленинград: Искусство, 1972. 184 с.
Из истории французской киномысли. Немое кино. 1911–1933 / предисл. С. Юткевича. Москва: Искусство, 1988. 317 с.
Первый Всесоюзный съезд советских писателей. Стенографический отчёт. Москва, 1934. С. 18.
Кракауер З. Природа фильма. Реабилитация физической реальности. Москва, 1974.
Мусієнко О. Новаторські течії у французькому кінематографі (друга половина ХХ століття). Київ, 2005.
Copyright (c) 2020 Ірина Зубавіна

Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.