Уздовж межі: Мистецтво і політика у творчості Андрія Єрмоленка
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.14.2018.151182Ключові слова:
політичний плакат, творчість Андрія Єрмоленка, сучасне мистецтво, ідентичність українського мистецтва, національна ідентичністьАнотація
Досліджено творчість есктраординарного та цікавого сучасного українського художника Андрія Єрмоленка у контексті актуальних тем сучасного політичного плаката як явища. Автор здійснює аналіз виражальних засобів, якими художник послуговується для досягнення найбільшого ефекту впливу на глядача: від простої ілюстративності до глибокого асоціативно-філософського змісту. Формат плакату Андрієм Єрмоленком застосовує також у малюнках на футболках, нашивках тощо. У статті проаналізовано трактування політичного плаката та обгрунтовано, чому цей вид мистецтва не втрачає актуальності у сучасному світі. Доведено, що феномен сучасного українського політичного плаката, досліджуваний через призму творчості Андрія Єрмоленка співвідноситься із загальними сенсами ідентичності українського мистецтва. Підкреслено необхідність подальшого культурологічно-мистецтвознавчого дослідження політичного плаката як особливої форми сучасного мистецтва.
Посилання
Olof H. The History of Posters. URL: https://www.kb.se/Docs/collections/history-posters.pdf (access date: 09.15.2018).
Yanker G. The political poster: aworldwide phenomenon //World Affairs. 1970. Vol. 133, No. 3. P. 215–223.
Andrejkanich A.I. Plakat: jogo vydy ta zhanry // Ukrayinska kultura: mynule, suchasne, shlyaxy rozvytku. Naukovi zapysky Rivne State University of Humanities. 2013. # 19. P. 121–126.
Bojkot ChS-2018 v Rosiyi: najpovnisha dobirka “vbyvchyh” plakativ Andriya Yermolenka. URL: https://politeka.net/ua/news/society/666332-bojkot-chm-2018-v-rossii-samaja-polnaja-podborka-ubijstvennyh-plakatov-andreja-ermolenko/.
Kysilevska N. Andrij Yermolenko, Hudozhnyk, avtor antyrosijskyh “futbolnyh” plakativ. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2478087-andrij-ermolenko-ukrainskij-hudoznik-avtor-antirosijskih-futbolnih-plakativ.html.
Krutov M. «Rosiya dlya mene vorog»: Hudozhnyk Andrij Yermolenko pererobyv logotyp ChS-2018. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/29278730.html.
Musiyenko N. My`stecztvo Majdanu: Doslidzhennya z sociokul`turnoyi antropologiyi // MIST: Mystecztvo, istoriya, suchasnist, teoriya. 2014. Edition. 10. P. 155–192. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mist_2014_10_13.
Porfimovych O. Texnologiyi vizual`nogo vply`vu (plakaty`sty`ka) v konteksti informacijnoyi vijny` // Dialog: Media studiyi. 2014. # 18. P. 255–265.
Tarasov V.V. Avtors`kyj plakat kincya 1980-x — pochatku 1990-x rokiv u ploshhy`ni istory`chnogo dzherela: problema analizu ta interpretaciyi // Visny`k XDADM. 2017. # 2. URL: http://www.visnik.org/pdf/v2017-02-11-tarasov-shevchenko.pdf.
Feshhuk V. Andrij Yermolenko: «Nam zavzhdy brakuvalo mody na ukrayinske». URL: http://studway.com.ua/andriy-iermolenko/.
Hudozhnyk Andrij Yermolenko: «Ne treba soromytys buty soboyu». URL: http://styleinsider.com.ua/2015/05/hudozhnik-andrij-yermolenko-ne-treba-soromitis-buti-soboyu/.
Shalinsky`j I.P. Kulturnyj kod ukrayins kogo plakata: revolyuciyi gidnosti: dys. kand. my`stecztvoznavstva: 26.00.01. Ky`yiv. IPSM, 2016.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Аліса Зіненко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.