DOI: https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(1).2019.168976

Мистецтво з точки зору постгуманізму

Роман Сапенько

Анотація


Проаналізовано стан мистецтва і мистецької творчості в контексті розвитку смарт-технологій та новітніх комп’ютерних програм, які зараз дедалі частіше використовуються при продукуванні творів мистецтва. Автор ставить питання про те, чи вдасться за допомогою таких програм та алгоритмів подолати повторюваність та серійність — обмеження, типові для творів «машинного» мистецтва. Визначення мистецтва, його оригінальності та інтенціональності розглядається в ситуації, коли людина як суб’єкт не стоїть за процесом творення об’єктів мистецтва. Для розрізнення запропоновано використовувати категорії масового мистецтва і мистецтва автономного


Ключові слова


штучний інтелект; сингулярність; мистецтво; творчість; оригінальність; масове мистецтво; автономне мистецтво

Повний текст:

PDF (Polski)

Посилання


Campa R., Szocik K., M. Braddoc M., Why space colonization will be fully automatem [w:] Technological Forecasting and Social Change, April 2019.

Carroll N., Filozofia sztuki masowej, Gdańsk 2011.

Cassirer E., Esej o człowieku. Wstęp do filozofii kultury, Warszawa 1971.

Hauskeller M., Sex and the Posthuman Condition, London 2014, s.25.

Kant I., Krytyka władzy sądzenia, Warszawa 1986.

Kurzweil R., The Singularity is Near. Penguin Group, 2005.

McLuhan M., Wybór tekstów, Poznań 2001.

Mead G. H., Umysł, osobowość i społeczeństwo, Warszawa 1975.

Ong W. J, Oralność i piśmienność. Słowa poddane technologii, Warszawa 2011.

Przybysz P. J., Sztuka wobec procesów globalizacyjnych [w:] Wizje i rewizje. Wielka księga estetyki polskiej. Red. K. Wilkoszewska, Kraków 2007.

Tatarkiewicz W., Dzieje sześciu pojęć, Warszawa 1982.

White C., We robots. Staying human in the age of big data. London - New York 2015.

Канарский А. С. Kanarskij A. S., Dialiektika estieticzieskowo prociesa, Kijew 1982.

Кутыриев А. В. Kutyriew A. W., Fiłosofia transgumanizma, Niżnyj Nowgorod 2010.

https://en.wikipedia.org/wiki/AARON

https://en.wikipedia.org/wiki/EDavid_(robot)

https://en.wikipedia.org/wiki/Emily_Howell

http://dunyn.muddingtip.art/qy02lwvGv3U/Human_Robot_Jazz_Improvisation_Full_Performance_/

https://thetheatretimes.com/the-gaze-of-the-robot/

https://en.wikipedia.org/wiki/AARON

https://en.wikipedia.org/wiki/EDavid_(robot)

https://en.wikipedia.org/wiki/Emily_Howell

http://dunyn.muddingtip.art/qy02lwvGv3U/Human_Robot_Jazz_Improvisation_Full_Performance_/

https://thetheatretimes.com/the-gaze-of-the-robot/

https://en.wikipedia.org/wiki/Generative_art;

https://magenta.tensorflow.org/

https://www.youtube.com/watch?v=NrpO1anBCUA (data dostępu 07.03.2019).

Terminator (film) / elektroniczny morderca [w:] Wikipedia

Who’s to say a robot can’t be a poet? [w:] http://www.globaltimes.cn/content/1048411.shtml

Lego - The Golden Bricks / Lego: biznes z klocków; film dokumentalny, reż., Nicolas Druet, Francja 2015.

Who’s to say a robot can’t be a poet? [w:] http://www.globaltimes.cn/content/1048411.shtml

Lego - The Golden Bricks / Lego: biznes z klocków; film dokumentalny, reż., Nicolas Druet, Francja 2015.

Uncanny valley [w;] Wikipedia, the free encyclopedia.

Sztuczna inteligencja jest głupsza od trzylatka. Z Barakiem Turovskym rozmawia Wojciech Orliński (w:) Wyborcza, 17 marca 2017 (dostęp online 14.02.2019).


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2019 Роман Сапенько

ISSN: 1992-5514 (Print), e-ISSN: 2618-0987