Наукові принципи дослідження перформансу як сучасного культурного явища

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205238

Ключові слова:

актуальне мистецтво, мистецтво дії, перформанс, соціальне мистецтво, live art, media art, public art

Анотація

Розглянуто окремі наукові принципи, що застосовуються в історичному дослідженні мистецтва перформансу і є основою теоретичного осмислення та отримання об’єктивних знань для вивчення природи незвичайного явища. Проаналізовано мистецькі, соціальні, політичні форми перформансу та їхній взаємозв’язок у структурі сучасної культури. З’ясовано сутність і різносторонність явища, потенціал його дослідження та застосування.

Біографія автора

Жанна Шкляренко, Київський національний університет культури і мистецтв

аспірантка кафедри івент-менеджменту та індустрії дозвілля

Посилання

Aleksander D., Rid A. Sotsialnaya nauka kak chtenie i performans: kulturno-sotsiologicheskoe ponimanie epistemologii // Sotsis. 2011. # 8. S. 3–17.

Leksikon nonklassiki. Hudozhestvenno-esteticheskaya kultura XX veka / Pod red. V.V. Byichkova. Moskva: «Rossiyskaya politicheskaya entsiklopediya» (ROSSPEN), 2003. 607 s.

Volte B. Vybrane. Lviv: Litopys, 2002. 214 s.

Vuyanovich A. Performans i performativnost. URL: http://ziernie-performa.net/blog/2013/10/03 (data obrascheniya: 12.07.2019).

Vuyanovich A. Performativnyie iskusstva, aktivizm i sotsialnyie izmeneneniya. URL: http://ziernie-performa.net/blog/2013/10/16 (data obrascheniya: 20.07.2019).

Goldberg R. Iskusstvo performansa. Ot futurizma do nashih dney. Moskva: Ad Marginem Press, 2014. 320 s.

Goldberg R. Iskusstvo performansa. URL: https://www.youtube.com/watch?v=dwekWEhOoK8 (data obrascheniya: 10.03.2019).

Grinuey P. Kino umerlo… Da zdravstvuet kino! URL: https://www.youtube.com/watch?v=9jj2n2HSC0U (data obrascheniya: 08.02.2019).

Zlobina T. Ukraina—R.E.P. The Green Box, 2015. S. 44–60.

Kochubeinyk O. Performans yak instrument lokalnykh identychnostei // Naukovyi chasopys NPU im. M. Drahomanova. 2013. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Nchnpu_012_2013_42_13.pdf (data zvernennia: 10.11.2019).

Lemeshko Yu. Napravleniya issledovaniya performansa v sovremennoy gumanitaristike // Shestyie baykalskie mezhdunarodnyie sotsialno-gumanitarnyie chteniya. 2012. S. 188–193.

Liderman Yu. Pochemu kontseptsiya performativnogo iskusstva ne populyarna v segodnyashney Rossii? // Vestnik obschestvennogo mneniya. 2010. # 3. S. 37–45.

Losev A. Istoriya esteticheskih kategoriy. Moskva: Iskusstvo, 1964. 376 s.

Romaniuk V. Performans u prostori kultury: arkhaichni prototypy ta suchasni reprezentatsii: dys. … kand. kulturolohii: 26.00.01. Kharkiv: Kharkivska derzh. akad. kultury, 2008. 182 s.

Sklyarenko G. Sovremennoe iskusstvo Ukrainyi. Portretyi hudozhnikov. Kiyiv: Huss, 2015. 344 s.

Shumska Ya. Zviazok mynuloho i sohodennia v mystetstvi performansu // Visnyk LNAM. 2013. # 23. S. 78–89.

Yatsyk I. Public Art u suchasnomu prostori Kyieva. Instaliatsiia. Performans. Aktsionizm // Suchasne mystetstvo. Kyiv: Akta, 2008. S. 157–161.

Knowles T. Тree Drawings Inspired. URL: https://www.youtube.com/watch?v=OVlGDgEj_8U. (access date: 11.03.2019).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-11

Як цитувати

Шкляренко, Ж. (2020). Наукові принципи дослідження перформансу як сучасного культурного явища. Художня культура. Актуальні проблеми, (16(1), 49–53. https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205238

Номер

Розділ

Проблеми методології сучасного мистецтвознавства та культурології