Методологічні засади здійснення наукового дослідження за спеціальністю 023 — «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205239

Ключові слова:

методологія, образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація, мистецтвознавство, Україна, 2020–2021 рік

Анотація

Стаття присвячена розгляду методологічних засад здійснення наукових досліджень з мистецтвознавства за новим шифром 023. Оскільки паспорта до цієї спеціальності, за якою вже ведеться підготовка у багатьох аспірантурах і докторантурах України, ще не розроблено, постає питання і щодо їїзмісту, і щодо відповідної методології досліджень. Зважаючи на специфіку цієї проблематики, обумовленої одночасно трьома напрямами діяльності, зазначеними у назві спеціальності, а саме — образотворчим мистецтвом, декоративним мистецтвом, реставрацією, можна говорити про три окремі спеціалізації та необхідність пошуку для них універсального методологічного наукового інструментарію. Крім того, відсутність окремої спеціальності з теорії та історії мистецтва, як це прийнято у деяких державах пострадянського соціуму, вимагає також відповідних додаткових положень паспорта цієї спеціальності.

Біографія автора

Ольга Школьна, Київський університет імені Бориса Грінченка

доктор мистецтвознавства, професор, завідувач кафедри образотворчого мистецтва

Посилання

00.04 — izobrazitelnoe i dekorativno-prikladnoe iskusstvo i arhitektura [Pasport spetsialnosti v Belarusi]. URL: https://vak.gov.by/node/1223. (data obrascheniya: 06.12.2019).

Klasyfikator profesii zi zminamy, zatverdzhenymy nakazom Ministerstva ekonomichnoho rozvytku i torhivli Ukrainy vid 15 liutoho 2019 roku # 259. URL: https://buhgalter.com.ua/dovidnik/klasifikator-profesiy/rozdil-2-profesionali/ (data zvernennia: 17.11.2019).

Nakaz MON Ukrainy # 725 vid 24.05.2019 «Pro zatverdzhennia standartu vyshchoi osvity za spetsialnistiu 023 “Obrazotvorche mystetstvo, dekoratyvne mystetstvo, restavratsiia” dlia pershoho (bakalavrskoho rivnia vyshchoi osvity)». Kyiv: MON Ukrainy, 2019. 16 s. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/05/28/023-obrazotvorche-mistetstvo-dekorativne-mistetstvo-restavratsiya-bakalavr.pdf (data zvernennia: 02.12.2019).

Pasport spetsialnosti 17.00.04. URL: http://www.aspirantura.spb.ru/pasport/17_00_04.html. (data obrascheniya: 06.12.2019).

Tablytsia vidpovidnosti Pereliku naukovykh spetsialnostei (Perelik 2011) ta Pereliku haluzei znan ispetsialnostei, za yakymy zdiisniuietsia pidhotovka zdobuvachiv vyshchoi osvity (Perelik 2015). Zatverdzheno Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy 06 lystopada 2015 roku N 1151 (u redaktsii nakazu Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 12 kvitnia 2016 roku # 419). URL: https://www.krok.edu.ua/download/aspirantura/2016-08/tablitsya-vidpovidnosti-pereliku.pdf (data zvernennia: 12.11.2019).

Ukaz Prezidenta Respubliki Belarus ot 1 dekabrya 2011 g. # 561 «O nekotoryih voprosah podgotovki i attestatsii nauchnyih rabotnikov vyisshey kvalifikatsii» s izmeneniyami i dopolneniyami na 48 listah. URL: http://www.pravo.by/document/?guid=3871&p0=P31100561 (data zvernennya: 06.12.2019).

Sheiko V., Kushnarenko N. Orhanizatsiia ta metodyka naukovo-doslidnytskoi diialnosti: pidruchnyk. 7-me vyd. Kyiv: Znannia, 2011. 310 s. 8. Departament Nauki. URL: https://www.gov.pl/web/nauka/ (access date: 06.12.2019).

Przewodnik po systemie szkolnictwa wyższego i nauki. Warszawa: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, 2019. URL: https://konstytucjadlanauki.gov.pl/content/uploads/2019/02/przewodnik-po-reformie-wydanie-i-poprawione-marzec-2019.pdf (access date: 06.12.2019).

Szkola Doctorska ASP we Wrocławiu. URL: https://www.asp.wroc.pl/?module=StaticContent&controller=Main&id=2245&__seoName=Szko%C5%82a+Doktorska+w+pigu%C5%82ce (access date: 06.12.2019).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-11

Як цитувати

Школьна, О. (2020). Методологічні засади здійснення наукового дослідження за спеціальністю 023 — «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». Художня культура. Актуальні проблеми, (16(1), 54–64. https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205239

Номер

Розділ

Проблеми методології сучасного мистецтвознавства та культурології