Про ритмічну організацію каденцій у концертах для кларнету з оркестром

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205247

Ключові слова:

ритміка, кларнет, концерти, каденції, європейський інструменталізм, імпровізація

Анотація

Завдяки виробленню певного типу аналізу виражальних властивостей ритму у духовій музиці класичної доби та залученню матеріалів з історії та теорії духового мистецтва було розглянуто специфіку ритміки концертного репертуару для кларнета у жанрово-стильовій панорамі класичного періоду в контексті історичної послідовності становлення інструментального мистецтва. Було зроблено висновки про метроритмічні закономірності імпровізаційних форм у каденційних побудовах класичних кларнетових концертів. Було потверджено, що вироблення навичок імпровізування є необхідною формою саморозвитку кларнетиста.

Біографія автора

Сергій Гданський, ІМФЕ ім. М. Рильського НАН України

пошукач ІМФЕ ім. М. Рильського НАН України, заслужений артист України, артист оркестру НАДТ ім. І. Франка, артист ансамблю Київського квартету саксофоністів НФУ

Посилання

Alekseev A. Interpretatsiya muzyikalnyih proizvedeniy (na osnove analiza iskusstva vyidayuschihsya pianistov HH veka): Uchebnoe posobie. Moskva: GMPI im. Gnesina,1984. 92 s.

Berni Ch. Muzyikalnyie puteshestviya — dnevnik puteshestviy 1772 g. po Belgii, Avstrii, Chehii, Germanii i Gollandii / red. S. Ginzburg. Moskva: Muzyika, 1967. 290 s.

Vahromeev V.A. Mordent // Muzyikalnaya entsiklopediya. Moskva: Sov. Entsiklopediya. T. 3. 1976. S. 663–664.

Vahromeev V.A. Forshlag // Muzyikalnaya entsiklopediya. Moskva: Sov. Entsiklopediya. T. 5. 1981. S. 913–916.

Petrov V.V. Kontsert dlya klarneta s orkestrom Motsarta // Metodika obucheniya igre na duhovyih instrumentah. Sb. st. Moskva: Muzyika, 1976. Vyip. IV. S. 150–187.

Sardzhent U. Dzhaz. Moskva: Muzyka, 1987. 216 s.

Eynshteyn A. Motsart. Lichnost. Tvorchestvo / pod red. E.Chernoy. Moskva: Muzyika. 1977. 454 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-11

Як цитувати

Гданський, С. (2020). Про ритмічну організацію каденцій у концертах для кларнету з оркестром. Художня культура. Актуальні проблеми, (16(1), 124–128. https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205247

Номер

Розділ

Музичне мистецтво