Пейзажне втілення природних особливостей чорноморського степу

Автор(и)

  • Володимир Кабаченко Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-4376-1152

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.16(2).2020.217804

Анотація

У статті розглянуто проблему формування індивідуального стилю художників півдня України у контексті одеської пейзажної традиції. Досліджено своєрідність пейзажного середовища півдня України, особливості мистецької традиції як передумови формування творчої особистості. Виявлено і досліджено мотиви і образи пейзажу: «міський краєвид», «міфологічний пейзаж», «пластичний мотив», «образ міста». Розглянуто імпровізаційний характер творчого процесу. Художній аналіз показує вплив природного середовища, місцевої художньої традиції, літературних та фольклорних джерел на масштабну стилізацію у сучасному живописі. Проведено стилістичний аналіз арсеналу художніх засобів одеських мистців. Проаналізовано структури, засновані на «силових лініях» і ритмах мистецької спадщини зламу ХІХ–ХХ століть. Показаний взаємозв’язок творчості сучасних майстрів зі світовою мистецькою спадщиною. Зроблено висновок, що поетичний зміст творів можна охарактеризувати як романтизм, а форму — як полістилізм.

Біографія автора

Володимир Кабаченко, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського

старший викладач кафедри образотворчого мистецтва

Посилання

Afanasiev, V.A. (1961) Tovarystvo pivdennorosiiskykh khudozhnykiv. Kyiv: Derzhvydav obrazotvorchoho mystetstva i muzychnoi literatury URSR.

Basanets, T. (2009) ‘Limitarni zony v obrazotvorenni Odesy’ in Odesa. Mystetska mapa Ukrainy. Kyiv: Yuvelir-pres.

Dekermendzhi, N. (2005) ‘Storinkamy istorii’, Ukrainska Akademiia mystetstva. Doslidnytski ta naukovo-metodychni pratsi, 12, pp. 109–116.

Nosenko, A.Y. (2006a) Plener v zhyvopysi Odesy druhoi polovyny XX — pochatku XXI stolittia Ph.D. thesis. Kharkiv State Academy of Design and Arts.

Nosenko, A. (2006b) ‘Tvorchestvo V.N. Litvinenko v kontekste plenernoy zhivopisi odesskoy shkolyi i frantsuzskogo impressionizma’, Traditsiyi ta novatsiyi u vischiy arhitekturno-hudozhniy osviti: Zbirka nauk. prats, 1, 2, 3, pp. 53–58.

Tarasenko, A. (2014) Portalyi mifa: Izobrazitelnoe iskusstvo Odessyi vtoroy polovinyi XX — nachala XXI veka v prostranstve ‘bolshogo vremeni’: Ucheb. posob. Odesa: Ukrpol.

Tarasenko, A. and Tarasenko, O. (2013b) Stepovi caprichos: Volodymyr Kabachenko. Kyiv; Odesa: IPSM NAM Ukrainy.

Tarasenko, A. and Tarasenko, O. (2013a) ‘Metamorfozy stepovoho prostoru u tvorchosti Volodymyra Kabachenka’, Artaniia. Kn. 30–31(1–2), pp. 58–68.

Fedoruk, O. (2008) Peretyn znaku: Vybrani mystetstvoznavchi statti, vol. 3. Kyiv: IPSM NAM Ukrainy.

Interview with O.V. Voloshynov, 2 December 2015.

Interview with A. S. Havdzynsky, 6 March 2010.

Interview with Yu.M. Yehorov, 10 September 2006.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-03

Як цитувати

Кабаченко, В. (2020). Пейзажне втілення природних особливостей чорноморського степу. Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (16(2), 135–139. https://doi.org/10.31500/1992-5514.16(2).2020.217804

Номер

Розділ

Історія мистецьких практик та художніх напрямів: Від бароко до модерну