Сучасний муралізм у міському середовищі Києва

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.16(2).2020.217807

Анотація

Досліджено процес виникнення та етапи розвитку сучасного муралізму в Києві у широкому контексті культурогенезу пострадянського часу. Простежено, як художники-муралісти спирались на досягнення графітистів, але одночасно й опонували анархічній природі графітизму. Наслідком участі в історичних подіях за допомогою творчості (створення мотиваційних зображень, розробка нової естетики, втілення у візуальні образи ідей Майдану) для багатьох муралістів було відновлення порушеного раніше зв’язку між художником, владою і глядачем.
Шляхом хронологічного аналізу і синтезу, застосовуючи системний підхід та компаративний метод, з’ясовано особливості графітизму і муралізму як проявів мистецтва міського середовища. Висвітлено впливи західної, радянської та автентичної української культур на світогляд та естетику творчості муралістів Києва, надано аналіз особливостей соціальної діяльності художників-муралістів як волонтерів.

Біографія автора

Марія Оспіщева-Павлишин, Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України

аспірантка

Посилання

Desyaterik, D. ad. (2005) Alternativnaya kultura: entsiklopediya. Ekaterinburg: Ultra. Kultura.

Balzak, L. (2011) ‘Monumentalnaya propaganda’, Galereya, 1–2, pp. 46–47.

Vysheslavskyj, G. (2011). ‘Ukrayinska pomarancheva revolyuciya i mystecztvo’ in REart: Revolyucijne mystecztvo: almanax. Odesa: [n. p.], pp.48–49.

Vysheslavskyj, G. (2008) ‘Khudozhni procesy u suchasnomu mystecztvi Ukrayiny 1990-xrr.’ Suchasne mystecztvo, 5, pp.7–62.

Vysheslavskyj, G.A. and Sydor-Gibelynda, O.V. (2010) Terminologiya suchasnogo mystecztva. Oznachennya, neologizmy, zhargonizmy suchasnogo vizualnogo mystecztva Ukrayiny: slovnyk. Paris; Kyiv: Terra incognita.

Vyisheslavskiy, G. (2015) ‘“Zemleyu i vodoyu budemo bytysya ztoboyu…”’, Antikvar, 5–6 (90), pp. 80–91.

Gax, I. (2019) ‘Vandalizm proty kultury: Znyshheno monumentalni rozpysy Modesta Sosenka!’, Obrazotvorche mystecztvo, 3, pp. 9094.

‘Gde razresheno risovat graffiti?’ (2005) Gazeta po-kievski, 28 November, p. 40.

‘Geo Leros vypuskaye novu knygu pro kyyivskyj strit-art’ (2018). Telegraf [online] Available at: https://telegraf.design/news/kyiv-streetart-vol-2 (Accessed: 19 June 2020).

Zhulynskij, M.H. (ed.) (2011) Istorija ukraïns’koï kul’tury, vol. 5, part 1, Ukraïnska kul’tura XX — počatku XXI stolit. Kyiiv: Naukova Dumka.

Kapustin, V. (2014) Za stsenoy Maydana. Kyiv: Veles.

Kovtunovych, T. and Pryvalko, T. (eds.) (2016) Majdan vid pershoyi osoby: Mystecztvo na barykadax. Kyiv: K.I.S. Ukr. in-t nacz. pamyati.

Mamchenkova, O. (2016) ‘Nastennaya zhivopis’, Novoe vremya stranyi 24 Jul., pp. 58–61. [online]. Available at: https://magazine.nv.ua/journal/2623-23-24-iyunya-2016/nastennaya-zhivopis.html (Accessed: 19 June 2020).

Musijenko, N. (2015). Mystecztvo majdanu = Art of the Maidan. Kyiv: Majster-prynt.

Onux, Ye. (2017) ‘Sociopat u diyi’, Ukrayinskyj tyzhden, 15–21 Sep., p. 50.

Pryluczka, A. (2015). ‘Smert symvolu epoxy: monumentalne mystecztvo v rakursi cinnisnyx transformacij sociumu’, Gumanitanyj chasopys, 3–4, pp. 92–98 [online]. Available at: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/612461.pdf (Accessed 19 June 2020).

Sydor-Gibelynda, O. (2004). ‘Muryrymu’, Galereya, 2–3, pp. 26–27.

Sydorenko, V. (2008) Vizualne mystecztvo vid avangardnyx zrushen do novitnix spryamuvan. Rozvytok vizualnogo mystecztva Ukrayiny XX–XXI stolittya [online]. Kyiv: VX [studio]. Available at: http://mari.kiev.ua/sites/default/files/inline-images/pdfs/Sydorenko.pdf (Accessed 19 June 2020).

Fomenko, A. (2001) ‘Graffiti: posle avangarda i kitcha’, Hudozhestvennyiy zhurnal, 4, pp. 53–56.

Yur, M. (2019) Metamodel ukrayinskogo zhyvopysu. Vinnycya: Tvory.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-03

Як цитувати

Оспіщева-Павлишин, М. (2020). Сучасний муралізм у міському середовищі Києва. Художня культура. Актуальні проблеми, (16(2), 147–152. https://doi.org/10.31500/1992-5514.16(2).2020.217807

Номер

Розділ

Історія мистецьких практик та художніх напрямів: Від бароко до модерну