Іконостаси в Галичині: історія та художні особливості y становленні дизайну

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(1).2021.235127

Ключові слова:

іконостас, сакральне різьблення, традиційне народне мистецтво, історичні стилі, становлення дизайну, національна культура

Анотація

Значення сакрального мистецтва у духовній культурі українського народу, особливості становлення дизайну іконостасі є практично недослідженим. Метою дослідження є комплексний концептуальний аналіз історії та художніх особливостей становлення дизайну іконостасів Галичини, значення сакрального мистецтва як явища національної культури. Об’єктом дослідження є сакральна культура України, а предметом — становлення дизайну іконостасів в Галичині у ХІХ — першій половині ХХ століть. Для розв’язання поставлених завдань використано такі методи: порівняльно-історичний, мистецтвознавчого аналізу, культурологічний та ін. Введено в науковий обіг низку іконостасів, вивчено особливості їхнього дизайну. Перспективи подальших досліджень полягають у розширені кількості обстежених іконостасів, поглибленому вивченні символіки різьбленого декору, її значення у сакральній культурі українців.

Біографія автора

Роман Одрехівський, Національний лісотехнічний університет України

доктор мистецтвознавства, професор кафедри дизайну

Посилання

Hrushevskyi M. (1990). Iliustrovana istoriia Ukrainy. Repryntne vidtvorennia vydannia 1913 roku [llustrated history of Ukraine]. (n. p.).

Doroshenko, D. (1991). Narys istorii Ukrainy [Essay on the history of Ukraine: in 2 volumes]. Hlobus.

Drahan, M. (1970). Ukrainska dekoratyvna rizba XVI–XVIII st. [Ukrainian decorative carving in the ХVІ and ХVІІІ centuries]. Naukova dumka.

Drahan, M. (1937). Ukrainski derevliani tserkvy: u 2 tomakh [Ukrainian wooden churches: In 2 volumes]. Zbirky Natsionalnaho muzeiu u Lvovi.

Kubiiovych, V. (ed). (1993–2003). Entsyklopediia ukrainoznavstva: v 11 tomakh [Encyclopaedia of ukrainoznavstvo: In 11 volumes. NTSh, perevydannia v Ukraini.

Krypiakevych, I. (1990). Istoriia Ukrainy [History of Ukraine]. Svit.

Noha, О. (1999). Ukrainskyi styl vtserkovnomu mystetstvi Halychyny kintsia XIX–pochatku XX stolit [Ukrainian style in the church art of Galicia at the end of the 19th and early 20th centuries]. Ukrainski tekhnolohii.

Odrekhivskyi, R. (2018) Ukrainske natsionalne vidrodzhennia ta rozvytok mystetstva rizblennia v Halychyni: kinets XIX— pochatok XX st. [Ukrainian national revival and development of the art of carving in Galicia: the end of the 19th and the beginning of the 20th century]. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 2, 239–243.

Slobodian, V. (1998). Tserkvy Ukrainy. Peremyska Yeparkhiia [Churches of Ukraine. Peremysl Diocese]. (n. p.).

Subtelnyi, O. (1991). Ukraina: istoriia [Ukraine: history]. Lybid.

Tyshchenko, O. (1992). Istoriia dekoratyvno-prykladnoho mystetstva Ukrainy XIII–XVIII s. [History of decorative and applied art of Ukraine in 13th–18th centuries]. Lybid.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-08

Як цитувати

Одрехівський, Р. (2021). Іконостаси в Галичині: історія та художні особливості y становленні дизайну. Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (17(1), 49–58. https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(1).2021.235127

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ МИСТЕЦЬКИХ ПРАКТИК ТА ХУДОЖНІХ НАПРЯМІВ