Онтологічні підстави концептуалізації артінституцій

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(1).2021.235252

Ключові слова:

артінституції, музей, виставковий простір, бієнале, сучасне мистецтво, куратор

Анотація

Розглянуто етапи становлення та головні причини трансформацій наявної сьогодні системи артінституцій. Наведено їїхарактеристики, релевантні для Європи наприкінці XVIІI століття, які вже у другій половині XIX століття стають властивими більшості країн світу, адже глобалізаційні процеси останніх ста років є одними зголовних чинників швидких змін у суспільстві, включно з мистецькою сферою. Простежено роль економічних змін у світі, пов’язаних з орієнтацією суспільства на споживання, зі зростанням значення артринку, комерціалізацією культури загалом, із появою нових технологій та змінами у ставленні до сучасного мистецтва. Проаналізовано причини зміщення акцентів та переосмислення ролі художника, куратора іглядача у сучасних умовах існування артінституцій. Розглянуто умови оновлення існуючих та появи нових форм репрезентації мистецтва, а також розширення поняття самого твору мистецтва, різницю в розумінні його цінності зісторичної та комерційної точок зору, які не завжди збігаються.

Біографія автора

Анна Луговська, Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури

аспірантка кафедри теорії та історії мистецтв

Посилання

German, E. (2016). Curatorska praktyka vsuchasnomu my`stecztvi. Svitovyj dosvid ta ukrayinskyj kontekst [Curatorial practice in contemporary art. World experience and Ukrainian context]. [Doctoral dissertation, Kyiv National Academy of Fine Art and Architecture].

Buren, D. (2009). Funktsii muzeya [The Function of the Museum] / Khudozhestvennyiy zhurnal, 73-74. http://moscowartmagazine.com/issue/20/article/292

Groys, B. (2015). O novom [On the New]. Ad Marginem Press.

Groys, B. (2018). V potoke [In the flow]. Trans. A. Fomenko. Ad Marginem Press.

Groys, B. (2017). Publichnoe prostranstvo: ot pustotyi k paradoksu [Public space: from emptiness to paradox]. Strelka Press.

Groys, B. (2009). Kurator kak ikonoborets [The Curator as Iconoclast] / Khudozhestvennyiy zhurnal, 73–74. http://xz.gif.ru/numbers/73-74/kurator-ikonoborec

Lozhkina, A. (2019). Permanentna revolyuciya. My`stecztvo Ukrayiny XX — pochatku XXI stolittya [Permanent Revolution: Art in Ukraine, the 20th to the Early 21st Century]. ArtHuss.

O’Doherty, B. (2015). Vnutri belogo kuba [White Cube. The Ideology of the Gallery Space]. Ad Marginem Press.

Smith, T. (2015). Osmyislyaya sovremennoe kuratorstvo [Thinking Contemporary Curating]. Ad Marginem Press.

Bennett, T. (1995). The Birth of the Museum: History, Theory, Politics. Routledge.

Greenberg, R. (1994). The exhibited redistributed: a case for reassessing space. Routledge.

Groys, B. (2008). Art Power. The MIT Press. https://cloudflare-ipfs.com/ipfs/bafykbzaceay2c2iiyrnbll5ec3qyhellgutsmz46nvkwjvirjhhdbwrfffjfo?filename=Boris%20Groys%20-%20Art%20Power%20%282008%29.pdf

Martinez, R. (2001). Interview. In Carolee Thea, ed., Foci: Interviews with 10 International Curators (p. 79). ApexArt Curatorial Program.

Richter, D. (2010). A Brief Outline of the History of Exhibition Making. In On Curating, 6, 28–37. https://www.academia.edu/3438668/A_Brief_Outline_of_the_History_of_Exhibition_Making

Wroblewski, F. (2013) The art without Art. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego MCCCXXX. Prace Etnograficzne, tom 41, z. 2, 113–119. https://www.ejournals.eu/Prace-Etnograficzne/Tom-41-2013/41-2-2013/art/487/

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-08

Як цитувати

Луговська, А. (2021). Онтологічні підстави концептуалізації артінституцій. Художня культура. Актуальні проблеми, (17(1), 171–176. https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(1).2021.235252

Номер

Розділ

ГНОСЕОЛОГІЯ КУЛЬТУРИ