Взаємодія мистецтв у творах українських митців межі ХХ–ХХІ ст. (на прикладі Харківської школи)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.18(2).2022.269776

Ключові слова:

Україна, Харків, сучасне мистецтво, національні традиції, синтез мистецтв, взаємодія мистецтв

Анотація

Досліджено проблему взаємодії мистецтв в художній практиці України межі ХХ і ХХІ століття в контексті змін, які відбулися у зв’язку з приєднанням української художньої культури до нових для неї тенденцій сучасного мистецтва. Це явище проаналізовано на прикладі діяльності художників Харкова— великого розвиненого художнього центру Сходу України зі своїми специфічними традиціями: тут значно раніше, ніж в інших українських містах, було започатковано академічну художню освіту, а зіншої — художньо-промислову. Обидві ці лінії розвиваються в системі вищої мистецької освіти в місті, що здійснюється в ХДАДМ. На сучасному етапі закладені тут традиції оригінально переплітаються з новими тенденціями сучасного мистецтва в роботах випускників. Це простежується й у взаємодії живопису і проєктної культури, і в перформансі з оригінальним поєднанням класичних традицій та сучасних форм (боді-арт, діджитал-арт, мультимедіа). Показано зміни в оформленні харківської архітектури у зв’язку зі зверненням місцевих митців до нових зображувальних засобів сучасного мистецтва.

Біографії авторів

Людмила Соколюк, Харківська державна академія дизайну і мистецтв

доктор мистецтвознавства, професор кафедри теорії і історії мистецтв

Вікторія Найденко, Харківська державна академія дизайну і мистецтв

викладач кафедри теорії і історії мистецтв

Анастасія Худякова, Харківська державна академія дизайну і мистецтв

викладач кафедри монументального живопису

Посилання

Boychuk, O. (2009) Promyslovyi dyzain v Ukraini: optymistychne mynule, nevyznachene maybutnie [Industrial design in Ukraine: optimistic past, uncertain future]. Mystetstvoznavstvo Ukrainy, 10, 215–222.

Brown, S. & Dissanayake, E. (2018). The Synthesis of the Arts: From Ceremonial Ritual to “Total Work of Art.” Frontiers. Sociology, 3(9). doi.org/10.3389/fsoc.2018.00009.

Farthing, S. (Ed.) (2018). ART. The Whole Story, foreword by Richard Cork. London: Thames & Hudson.

Foster, H., Krauss, R., Bois, Y.-A., Buchloh, B., & Josolit, D. (2005). Art since 1900: Modernism, Anti-Modernism, Postmodernism. London: Thames & Hudson.

Rose, B. (1986). American Painting: The Twentieth Century. New York: Rizolli.

Sokolyuk, L. (2014). Mykhaylo Boychuk ta yoho shkola [Mykhaylo Boychuk and his school]. Kharkiv: Vydavest’ Savchuk O.O.

Szumska, Ya. (2015). Moje doswiadczenia z performance [My experience in performance]. Catalog IX festivwalu “Koło czasu” (pp. 142–144). Toruń: Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu, 2015.

Usenko, N. (2015). Khudozhnie zhyttya Kharkova druhoi polovyny XX — pochatku XXI stolittya [Art life of Kharkiv in the second half of the 20th to the early 21st centuries]. [Candidate in Art History thesis, Kharkiv State Academy of Design and Arts].

Walled City: The Art of the Mural (2017). Gingko Press.

Yasser, J. (1956). The Variation Form and Synthesis of Arts. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 14(3), 318–323.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-29

Як цитувати

Соколюк, Л., Найденко, В., & Худякова, А. (2022). Взаємодія мистецтв у творах українських митців межі ХХ–ХХІ ст. (на прикладі Харківської школи). Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (18(2), 36–44. https://doi.org/10.31500/1992-5514.18(2).2022.269776

Номер

Розділ

CONTEMPORARY ART: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА